ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، تابستان امسال پایان افزایش قیمت مسکن است

«مهدی روانشادنیا» در گفتگوی ساعت 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که با موضوع علل کاهش معاملات مسکن و پیش بینی کاهش قیمت آن روی آنتن رفت به بررسی دلایل کاهش تعداد معاملات مسکن پرداخت و با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد به شرایطی رسیده‌ایم که قابلیت افزایش قیمت‌ها بیش از مقداری که تاکنون اتفاق افتاده وجود ندارد، گفت: تعداد معاملات مسکن در خردادماه امسال از کاهش معنی‌داری حکایت داشت.

 

کارشناس بازار مسکن به تعداد معاملات مسکن انجام شده در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در این ماه تنها 6 هزار معامله انجام شد که طبق میانگین این میزان از تعداد مشاوران املاک پایتخت کمتر است و به این ترتیب به هر واحد یک معامله نیز نمی رسد.

 

وی در ارزیابی خود از وضعیت پیش روی بازار مسکن گفت: اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، تابستان امسال پایان افزایش قیمت مسکن است.

 

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: با ادامه روند کنونی شرایط تثبیت قیمت طبق روال گذشته برای 4 تا 5 سال اتفاق می افتد.

 

روانشادنیا در ادامه این گفتگوی تلویزیونی درباره عوامل تاثیرگذار بر بازار مسکن اینگونه توضیح داد: متغیرهای سیاسی و نوسانات نرخ ارز در بازار مسکن مؤثر هستند.

 

وی با بیان اینکه نرخ برابری ارز به طور قطع اثر خود را در همه بازارها از جمله بازار مسکن می گذارد، افزود: تمام پیش بینی‌هایی که از ثبات نسبی قیمت مسکن داریم مشروط بر تثبیت ارزش پول ملی است.

 

این کارشناس بازار مسکن در پیش بینی خود از شرایط آتی بازار مسکن گفت: اوایل سال 1398 تا آخر شهریورماه، دوره به ثبات رسیدن بازار مسکن بعد از تلاطمی است که در سال 97 اتفاق افتاد.

 

وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت مسکن در سال آینده آنچناین نیست، خاطرنشان کرد: این رشد کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی که همواره بین 10 تا 15 درصد است خواهد بود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46