ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ژئوتکنیک

هزار و پانصد و هفتاد گود رها شده در پایتخت
۱۵۷۰ گودبرداری رها شده در تهران

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: هزار و ۵۷۰ گودبرداری رها شده در پایتخت داریم که ۱۵۰ گود در مرحله پرخطر و بحرانی قرار دارند.

اقبال شاکری با اشاره به گودهای پرخطر شهر تهران گفت: طبق بررسی‌های سازمان نظام مهندسی، از چهار هزار گودبرداری انجام شده در سطح شهر تهران، هزار و ۵۷۰ گود رها شده داریم؛ یعنی از زمان پایان فعالیت‌های آن گذشته و عملیات ساختمانی در آن انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: از میان گودهای رها شده، ۱۵۰ گود در مرحله پرخطر و بحرانی قرار دارد که هرچه سریعتر باید ایمن‌سازی شوند. معمولاً برای برخورد با این گودها، اخطار داده می‌شود تا هرچه سریعتر مجریان نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند اما آنچه از روال کار در شهرداری مشخص است، تنها گزارشات و اخطارهای متعددی به مالکان داده شده و برخورد خاصی نمی‌شود.
شاکری اضافه کرد: بر اساس ماده ۵۵ بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها اگر بنا یا سازه‌ای، ایمنی شهر را به خطر بیندازد، شهرداری رأساً می تواند وارد شود و گود را ایمن‌سازی کند و سپس هزینه را از مالک دریافت کند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به گود ایران زمین، گفت: این گود توسط شهرداری ایمن‌سازی شد اما به دلیل آنکه مالک آن به وزارت نفت بدهی داشت، این ملک دست به دست شده و در حال حاضر مشخص نیست مالک آن چه کسی است و کمی روند دریافت هزینه‌های شهرداری بابت ایمن‌سازی پیچیده شده است.
وی ادامه داد: شهرداری حتی در خصوص ساختمان‌های مخروبه و نیمه مخروبه که برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کند نیز می‌تواند با استفاده از همین بند، ورود پیدا کند. همچنین در یکی از تبصره‌های بودجه ۹۴ این موضوع آمده است که شهرداری در مواقع بحرانی اجازه ایمن‌سازی را دارد.
شاکری در خصوص گودبرداری در کنار برج میلاد گفت: مجری و مشاور طرح معتقد است ایمن‌سازی این گود انجام شده و هنوز زمان آن نگذشته است اما به اعتقاد ما زمان نیلینگ به اتمام رسیده و در این رابطه به شهرداری نیز تذکر داده‌ایم.
منبع: مهر



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49