ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نوشته های من

بارگذاری بیش از ظرفیت در منطقه لواسان
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه منطقه لواسان ۶.۵ برابر بیش از ظرفیت زیستی بارگذاری شده است، گفت: ۴۰ درصد از مصرف انرژی در ساختمان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روانشادنیا در نشستی خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰ درصد از حوادث کار در صنعت ساختمان اتفاق افتاده است، گفت: این رقم در دنیا ۱۷ درصد است که این حجم بالای تصادف را در کشور ما نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در منطقه لواسان تهران ۶.۵ برابر بیش از ظرفیت زیستی بازگذاری جمعیتی انجام شده است، اظهار داشت: کمترین توجه به ساخت و ساز پایدار و محیط زیست در این ساخت و سازها انجام شده است، به همین دلیل ضعف عملکردی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این امر مشهود است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد از اعضا از عملکرد سازمان نظام مهندسی در دوره ششم راضی نیستند، افزود: دوره هفتم سازمان نظام مهندسی مصادف با دهه سوم عمر این سازمان است که باید در این دوره این سازمان از روزمرگی خارج شود.

روانشادنیا با انتقاد از عریض و طویل شدن این سازمان، اظهار داشت: در حال حاضر مالکان و سازنده ها با موانعی مانند شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان روبرو هستند که کار را برای آنها سخت تر می کند اما از سویی به کیفیت ساخت و ساز افزوده نمی‌شود.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در مسکن سرمایه گذاری می شود، گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ۳۰ سال است بنابراین ارزش افزوده به رقم ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد، اگریک سال به عمر مفید ساختمان ها اضافه شود، ارزش افزوده ۱۲ هزار میلیارد تومان در طول ۳ سال برای کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه آئین نامه کاهش مصرف انرژی ساختمان پس از ۵ سال هنوز به تصویب نرسیده است، افزود: حدود ۱۲۰ میلیارد دلار مصرف انرژی در کشور داریم که از این رقم ۴۰ درصد مربوط به صنعت ساختمان است.

روانشادنیا با اشاره به اینکه سازمان باید در زمینه برچست انرژی فعال شود، اظهار داشت: باید در انتخابات پیش رو تمام سعی را داشته باشیم تا افرادی با تجارب ارزنده وارد سازمان نظام مهندسی شوند.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44