ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
علم مهندسی عمران

۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا توسط نخبگان معرفی شدند

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز از انتشار جدیدترین رتبه بندی تایمز درباره اعتبار دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: تایمز رتبه ۱۰۰ دانشگاه را براساس معیار «شهرت و اعتبار» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: این رتبه بندی برپایه ۹۷۹۴ پاسخ که از ۱۴۲ کشور جهان دریافت شده است، استوار است.

وی افزود: این رتبه بندی که از رتبه بندی سالانه تایمز متفاوت است مبتنی است بر قضاوت نخبگان آموزش عالی، یعنی افرادی که با آموزشهای ممتاز و پژوهشهای عالی و بسیار خوب آشنایی دارند.

مهراد ادامه داد: آمریکا در بین ۱۰۰ دانشگاه که بر اساس شهرت و اعتبار رتبه بندی شده است، دارای ۴۳ دانشگاه برتر و در بین ۱۰ دانشگاه دارای ۸ دانشگاه برتر است. این تعداد نسبت به سال قبل که دارای ۴۶ دانشگاه برتر بود سه دانشگاه کمتر دارد.

این استاد علم اطلاعات افزود: ۱۰ دانشگاه برتر رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۵ میلادی براساس شاخص شهرت و اعتبار عبارت است ار: هاروارد، کمبریج در انگلستان، آکسفورد در انگلستان، انستیتو فناوری ماساچوست، استنفورد، برکلی، پرینستون، ییل، انستیتو فناوری کالیفرنیا، و دانشگاه کلمبیا.

مهراد گفت: انگلستان در بین ۱۰۰ دانشگاه مشهور و خوش نام دارای ۱۲ دانشگاه است. این تعداد نسبت به سال قبل دو مورد بیشتر است.

به گفته وی، بعد از آمریکا و انگلستان، آلمان و فرانسه به ترتیب با ۶ و ۵ دانشگاه معتبر نسبت به سایر کشورها از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

این کارشناس رتبه بندی دانشگاهها خاطر نشان کرد: در آسیا بهترین عملکرد را دانشگاه توکیو با رتبه ۱۲، دانشگاه شینهوا در چین با رتبه ۲۶، و دانشگاه پکن با رتبه ۳۲ دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه دولتی لومونسف در مسکو و دانشگاه سنت پطرزبورگ در روسیه به ترتیب رتبه های ۲۵ و ۸۱ را در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر به خود اختصاص داده اند. در بین کشورهای نوظهور علمی دانشگاه سائوپولو در برزیل دارای رتبه ۶۰، دانشگاه ملی تایوان دارای رتبه ۶۴، و دانشگاه ملی اتونوموس در مکزیک دارای رتبه ۷۳ است.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49