ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اصلاح بافت فرسوده نیازمند عزم ملی است

محمد پژمان گفت: اصلاح بافت فرسوده نیازمند عزم ملی است و مطمئن شرکت بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی به‌تنهایی مسئول اصلاح این بافت‌ها نیستند.

وی بابیان اینکه در بافت‌های فرسوده دچار عقب‌افتادگی شدیم گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای اصلاح بافت‌های فرسوده شکل نگرفته است. اصلاح بافت فرسوده نیازمند همکاری، هماهنگی و پای‌کار آمدن همگانی دارد.

پزمان گفت: تک‌تک ارگان‌های کشور می‌تواند در امر بازآفرینی شهری دخالت مثبت داشته باشند.

پژمان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با تمام وجود پای‌کار آمده و به جد به دنبال اصلاح بافت فرسوده و افزایش تاب‌آوری شهرها است عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی با تمام بضاعت خود پای‌کار آمده و نیاز است ارگان‌های دیگر نیز با توجه به بضاعت و توان خود وارد میدان بازآفرینی شوند.

وی گفت: مشکل اصلی ما در این راه این بود که انجام این طرح را وظیفه تنها یک دستگاه قلمداد کرده‌ایم اما امروز با این اتفاق و نهادسازی، فاصله بین خود و شهرداری را برداشتیم و در قالب یک تشکل ظاهر شدیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه نبود نهاد واحد در عرصه بازآفرینی و حس تعلق دستگاه‌ها دو عامل عدم‌اصلاح بافت فرسوده است گفت: باید همه دستگاه‌های زیرساختی، خدماتی و مدیریت شهر به‌منظور تحقق این طرح گرد هم بیایند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بخشی از وقفه‌های ایجادشده در اصلاح بافت‌های فروده به دلیل بروکراسی‌های اداری و دفتری است گفت ما با ایجاد نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری می‌توانیم اختیارات و تمام امکانات وزارتخانه را به میدان آوردیم و با حضور یک جمع مدیریتی متشکل از طرفین و با توسعه گر این مسیر را کوتاه کنیم.

پژمان گفت: یکی از عوامل مهم اختلاف و مغایرت‌های طرح تفضیلی را که در ادامه طرح جامع، مصوب و ابلاغ شد، نبود نهاد مشترک بود که با تشکیل این نهاد تمامی این مشکلات رفع‌ورجوع می‌شود.

وی گفت: اعضای این نهاد، وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای‌ شهر و شهردار تهران هستند و قطعاً حضور و مشارکتی که این اعضا در پایش و راهبری طرح‌ها ازجمله طرح‌های موضوعی و موضعی که زیرمجموعه طرح‌های تفضیلی هستند، دارند، در تحقق‌پذیری طرح‌های تفضیلی و جامع تأثیرگذار است.

پژمان با اشاره به کاهش بروکراسی تصمیم‌گیری در این فرآیند ابراز گفت:باوجوداین نهاد انتظار می‌رود نوسازی بافت‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد .

وی بابیان اینکه در حال حاضر در حدود ۲۲ هزار مترمربع از ۴۴ هزار متر املاک فرسوده مردم تملک شده است گفت: اولویتمان به‌جای تملک املاک این است که مردم خود در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که منافع و تمایلاتشان را برآورده می‌کند مشارکت کنند و به این منظور تسهیلاتی برای اسکان موقت آنان نیز در نظر گرفته‌ایم .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه به مبلغ تسهیلات در نظر گرفته‌شده به این منظور اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی که دولت به این منظور در نظر گرفته است دارای سود ۹ درصد است و مبلغ آن در شهر تهران ۲۰ و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است؛ البته اگر افزایش رقم دو تا سه‌درصدی سود تسهیلات برای مردم قابل‌تحمل باشد، رقم تسهیلات نیز می‌تواند تا ۳۰ میلیون تومان برسد



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48